Geen ontgroening, wel tradities

Ben jij als Amsterdamse student op zoek naar ongedwongen gezelligheid?
Dan is Cyclades de perfecte vereniging voor jou!

Cyclades is al meer dan een halve eeuw een studentenvereniging gevestigd in hartje Amsterdam. Op onze sociëteit aan de Prinsengracht wordt er elke dinsdag en vrijdag tot diep in de nacht geborreld. Er is geen ontgroeningsperiode of aanwezigheidsplicht, maar we bieden wel een onvergetelijke introductieweek en de perfecte toevoeging aan jouw studententijd. Bij ons verrijk je jouw studentenleven met feesten en activiteiten en ook is er ruimte om je te ontwikkelen in één van onze vele commissies.

Cyclades is een middelgrote vereniging met ongeveer 150 leden, waardoor je met alle leden een band kan opbouwen. Om een goede start te maken wordt er in september en februari voor alle nieuwe leden een introductieweek georganiseerd. Hierin vinden iedere avond geweldige activiteiten plaats en aansluitend is er een groots introductieweekend. Voor de introductieweken, in september en januari, is er voor iedereen de mogelijkheid om bij ons een biertje te komen doen en zelf de sfeer te ervaren. Zie je dan!

Sociëteit KPATHP

Borrelen aan de Prinsengracht

Cyclades heeft een eigen sociëteit en pand aan de Prinsengracht 181. Hier borrelen, eten, vergaderen, wonen en feesten wij iedere week. Het sociëteitsbestuur zorgt voor meer dan genoeg bier en ons eigen Tappersgilde laat de glazen vakkundig volstromen. Op dinsdagen eten we samen voor de borrel een heerlijke zelfgekookte, goedkope maaltijd gemaakt voor leden, door leden.

Met Koningsdag en Gaypride zijn de deuren van de sociëteit open voor heel Amsterdam. Tijdens deze dagen is de KPATHP het middelpunt van alle gezelligheid en wordt het bij ons altijd een mooi feestje!

Ook is er de mogelijkheid om boven de sociëteit te wonen in ons eigen grachtenpand. Voor de bewoners van het bovenhuis voelt Cyclades dus niet alleen als thuis, maar is dat het ook!

DSCN7813-2.png

Bij Cyclades heb je altijd een goed gevulde agenda

Cyclades komt iedere dinsdag en vrijdag samen, maar niet altijd om slechts te borrelen. Onze 17 commissies organiseren allerlei activiteiten om ervoor te zorgen dat een gewone borrel naar een hoger niveau wordt getild. Zo zijn er bier- en wijn proeverijen, karaokeavonden (altijd met sangria naar eigen recept, om de stembanden los te laten komen), exotische etentjes, pubquizen, cocktailworkshops en nog veel meer. Soms wordt de vertrouwde soos ook verlaten om bijvoorbeeld musea en tentoonstellingen te bezoeken of feestend door Amsterdam te gaan in een partybus.

Hoewel er in Amsterdam meer dan genoeg te beleven is, zoeken wij het zo nu en dan graag verder op. Met reisjes naar zowel de zon als de sneeuw en een liftweekend naar een Europese stad zijn wij zeker een reislustige vereniging te noemen. Ook maken wij graag ons eigen land onveilig: op de Cycladesweekendjes genieten wij van biertjes, marshmallows bij het kampvuur en elkaars gezelschap. Tot slot is er voor sportende Cycladianen genoeg te doen. Zo maken we van onze jaarlijkse deelname aan de Batavierenrace, de grootste studentenhardloopwedstrijd van de Benelux, een mooi weekendje weg en zeilen wij iedere zomer een paar dagen door Friesland.

Want daarvoor zijn we natuurlijk naar Amsterdam gekomen

Je studie hoeft niet te lijden onder lidmaatschap van Cyclades. Integendeel, uit onderzoek van de LKvV blijkt dat studenten die lid zijn gemiddeld sneller hun studie afronden. Dit komt onder andere door de verhoogde sociale druk en omdat leden vaak samen studeren.

Tevens is lid worden goed voor na je studie. In de vele commissies (waar je ook als eerstejaars al in kan) leer je vergaderen, samenwerken en evenementen organiseren. Op de borrels leer je spreken voor groepen en breid je daarnaast je netwerk uit. Zeker nu bedrijven steeds meer naar de persoon achter het diploma kijken, zijn dit hele mooie punten om aan je CV toe te voegen.

Introperiode

Een week vol nieuwe vriendschappen

koningsdag.JPG

Wanneer je lid wordt van Cyclades wil je natuurlijk wel jouw mede-eerstejaars leren kennen. Om dat te bereiken, en om je Cycladescarrière meteen goed te beginnen, worden er introductie- en kennismakingsweken georganiseerd. Deze vinden plaats in oktober en februari. Beide weken zijn gevuld met geweldige activiteiten, zoals kroegentochten, pubquizen of stadsspellen. In het weekend gaan wij samen weg naar een geheime locatie om de week groots af te sluiten.

Omdat je doordeweeks alleen 's avonds bezig bent kan je gewoon naar colleges gaan. En er zijn geen ontgroeningsrituelen, want ook zonder narigheid kan je vrienden voor het leven maken. Je kunt je inschrijven voor deze introductie- en kennismakingsweek door het inschrijfformulier in te vullen op een open avond. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om langs te komen, dan is het mogelijk om je online in te schrijven voor de week. Klik daarvoor hier! Voor vragen mail dan naar info@sv-cyclades.nl. Let wel, je kan alleen lid worden als je bij deze week aanwezig bent.

Vragen?

Neem gerust even contact op met de Senaat, of kom een keer langs